Slovo majitele

Od založení firmy do dnešní doby se řídíme 7 jednoduchými pravidly.

01

První pravidlo je, že děláme práci tak, abychom se pod ní mohli podepsat. Ručíme za ní svým slovem a naším jménem. To je víc než smluvní podmínky. Umíme pracovat s nejistotou v zadání, která je tak častá v našem oboru, a hledáme řešení, které je přijatelné, jak pro partnera, tak pro nás.

02

Z toho vyplývá druhé důležité pravidlo – jsme se zákazníkem na jedné lodi, jsme partneři. Protože dobře víme, že za výběrem a implementací velkého systému vždy stojí odpovědnost na straně zákazníka, který je v tomto závislý na nás jako dodavateli. Proto tuto odpovědnost přebíráme na sebe a bereme ji jako svou vlastní. Tento přístup vyžaduje blízký vztah se zákazníkem, který je založen na důvěře a dobré komunikaci.

03

A to je třetí pravidlo – velký důraz na komunikaci. Softwarové projekty jsou především o komunikaci, o porozumění zákazníkovi, o vzájemném pochopení. Velké, často velmi komplexní projekty, vyžadují maximální ostražitost nejen při plánování a vytváření zadání, ale především v průběhu projektu a o to větší otevřenost při řešení problémů. Každý ředitel IT potvrdí, že problémy se objevují často nečekaně a náhle a nelze vše přesně naplánovat. To především z důvodu jednoho důležitého faktoru. A tím je lidská práce.

04

Čtvrté pravidlo tedy zní – jsme především firma o lidech. Naše práce není pouze nějakou technickou odborností, ale záleží na lidech, nejenom jejich odborné erudici, ale především na jejich přístupu. A náš přístup, přístup Datalitu k práci, k zákazníkům, není naučen na školeních, ale je založen na praxi, na zkušenostech a hlavně, máme ho v krvi. Je to naše DNA, které nás odlišuje od mnoha dalších softwarových firem.

05

Páté pravidlo je, že naše řemeslo děláme jak nejlíp umíme a lépe než naši konkurenti. To se sice lehce říká, ale těžko dokazuje. Pouze naši zákazníci mohou potvrdit, že naši lidé jsou špičkou v oboru. Našim zákazníkům umíme pomoci nejen s nejmodernější IT infrastrukturou, ale též při řešení složitých IT architektur, kde je mnoho provázaných legacy systémů, často v zastaralých technologiích. Obměna starých systémů či přímo transformace IT patří mezi naše běžná zadání. Požádejte si o reference, rádi vám vyhovíme.

06

Šesté pravidlo, v našem oboru obtížné plnit na 100 %, je důraz na kvalitu. Softwarové systémy jsou vždy zatíženy chybami. Zní to možná až rouhavě, ale když si uvědomíme, že velké systémy v korporacích jsou vystaveny v průběhu roku velkému množství úprav a změn, tak je jasné, že každá softwarová úprava systému s sebou nese riziko chyby. Snažíme se je minimalizovat, někdy to nejde z důvodu, že až skutečný provoz ukáže chyby, které se neobjevily při testování. A tady se vracím na začátek. Velmi důležitý je přístup k chybám, jak rychle je dokážeme odbavovat a jak vše dokážeme společně se zákazníkem organizovat tak, aby práce byla co nejefektivnější. Samozřejmě, uvědomujeme si, že horší kvalita jde pak na náš vrub a musíme vynaložit více práce na opravu chyb.

07

A sedmé pravidlo? Snažíme se, aby nás práce bavila, abychom z ní měli radost, patří tam i maximální snaha, aby zákazník byl spokojen. Nikdy jsme nenechali zákazníka na holičkách. Ale co, zkuste si nás a uvidíte ☺.

Jiří Kadlec

Zakladatel a majitel společnosti Datalite, spol. s r.o.